My už jsme sice pár dní zpátky ze Sri Lanky, ale já bych se přeci jen ještě chtěla v několika článcích vrátit k našim výletům a podělit se s vámi o spoustu fotek a hlavně tipů, které jsme cestou posbírali.

Už víte, že náš první týden jsme trávili na jihu ostrova u Surf-tripu. Protože jsme ale na Sri Lance byli na tři týdny, rozhodli jsme se druhý týden cestovat a na třetí týden se ještě vrátit zpátky na jih a surfovat. To nám umožnilo nějaké věci nechat u Surf-tripu a cestovat jen nalehko s batůžkem.

Cestování na Sri Lance je hodně časově náročné, proto abychom trochu ušetřili čas, zařídili jsme si na první cestu auto s řidičem. Většinou se stačí jen poptat na ubytování, nebo někoho místního a rádi vám řidiče zařídí. Ten nás vyzvedl ve čtyři ráno a naší první zastávkou byly vodopády Ravana falls. Tam jsme byli asi kolem šesté ráno a opravdu jen chviličku, ale určitě to stálo za to, protože tam vůbec nikdo nebyl a mohli jsme se pohodlně projít po vyhlídkách.

Naší druhou zastávkou byly čajové plantáže Lipton's seat. Jakmile jsme zastavili, na parkovišti už na nás čekal tuk tuk, který nás měl odvézt šest kilometrů na vyhlídku. Takhle to většinou na Sri Lance funguje. Řidiči mají spoustu známých a vše vám zařídí (aniž by věděli, jestli to chcete :D). V tomhle případě se ale nahoru moc jinak dostat nedá, takže nám to nevadilo. Jen trochu pozor na ceny. Zjistili jsme, že to na turisty dost zkoušej... původně nám totiž tuktukář řekl, že nás nahoru a dolů odveze za 1000 rupií. Když jsme ale dole platili, najednou tvrdil, že od začátku říkal 1500 rupií. Nakonec jsme se s ním nechtěli hádat a peníze jsme mu nechali, ale lepší je si to na začátku radši třikrát zopakovat.

Lipton's seat bylo určitě jedno z nejhezčích míst, které jsme navštívili. I ta jízda tuk tukem mezi plantážemi byla skvělá. Pán nám několikrát zastavil, abychom se podívali po okolí, udělali si fotky, nebo nám povyprávěl o čaji a místních pracujících.

Přímo mezi plantážemi bylo několik vesnic pro sběračky čaje a jejich rodiny. Byly tam školy, hřiště a pole se zeleninou. Dozvěděli jsme se, že sběračky pracují od osmi do čtyř a každý den musejí sesbírat 18 kg lístků čaje. Jejich plat je přibližně 1000 rupií na den, což je v přepočtu asi 133Kč. Odpoledne a večer se potom ještě věnují práci na poli.

Nahoře na vyhlídce je i malá restaurace, kde si můžete dát čaj a snídani (nebo svačinu, ale doporučuje se sem vyrazit spíš ráno, kvůli mrakům a mlze v pozdějších hodinách).

Protože jsme se chtěli mezi plantážemi trochu projít, domluvili jsme se s naším tuktukářem, že na nás počká u vjezdu do areálu, což bylo asi kilometr a půl dolu z kopce.

Tuk tuk nás dovezl zase zpátky k našemu autu s řidičem a s ním jsme potom jeli do Elly, kde jsme měli na dvě noci zarezervované ubytování.

Dali jsme si věci na pokoj a hned jsme vyrazili na oběd. Na doporučení jsme šli do Cafe Chill a doporučení posíláme zase dál, protože to tam bylo naprosto skvělý. Po týdnu rýže a čočky jsme byli docela rádi, že vidíme trochu evropštější jídlo a oba jsme si dali club sandwich s hranolkama a ledovým čajem. Mňam! A ten ledový čaj? Ten bych si dala klidně hned znova!

Po obědě jsme se rozhodli jít podívat na Nine Arch bridge a následovali jsme různé cedule a šipky. Nedá se říct, že by to bylo úplně dobře značené a myslím, že jsme rozhodně nezvolili tu nejkratší cestu. Docela dost jsme se prošli a párkrát jsme se ztratili. Jednou jsme dokonce uprostřed lesa došli k nějaké paní na zahradu. Byla ale tak hodná, že s námi šla asi pět minut, aby nám ukázala cestu.

Nakonec jsme teda do cíle došli a užili si výhled na tenhle krásný most.

Většina lidí píše, že nejkratší cesta je po kolejích, tou jsme chtěli jít zpátky, ale stejně jsme se nakonec odpojili a šli nejakou lesní pěšinou, protože tam šla většina turistů... Jestli máte nějaký tip  na to, jak se k mostu nejlépe dostat, budu ráda, když to napíšete do komentářů! Ať už pro nás, nebo pro někoho dalšího, kdo se tam chystá a bude číst tenhle článek.

Bývali bychom ještě stihli dojít i na Little Adam's Peak, ale byli jsme po celém dni už tak uťapkaní a zpocení, že jsme se rozhodli jít na pokoj a trochu si odpočinout.

Ubytovali jsme se v hotelu Ella Rock Side Inn a moc se nám tam líbilo. Pokoj byl jednoduchý, s moskytiérou, větrákem a terasou. Personál moc milý a i když byl hotel maličko mimo centrum, vedla k němu zkratka a nebylo to daleko.

Z pokoje jsme navíc měli krásný výhled na Ella Rock a protože vařili, dali jsme si tam i výbornou Kottu k večeři. To je takové jejich typické jídlo - na malé kousky nasekaná placka smíchaná se zeleninou a vajíčkem. Porce byla tak velká, že nám stačilo jedno jídlo do dvojice.

V ceně byla i bohatá a moc dobrá snídaně.

Hned po snídani jsme se rozhodli vyrazit na Ella Rock. Studovali jsme si spoustu průvodců a každý radil něco jiného. Takže jsme se samozřejmě zase trochu ztratili. Nejlepší je ale jít přímo z vlakového nádraží po kolejích...

...přejít po mostě...

...neposlouchat žádné místňáky a dojít až k další vlakové stanici. My jsme se nechali zblnout. Místňáci nám hned za mostem radili jít první odbočkou doleva a pak šli za námi, čekali, až se ztratíme a doufali, že jim zaplatíme za to, že nám ukáží správnou cestu. Nakonec jsme se sice nahoru dostali sami, ale byla to rozhodně mnohem delší a mnoooohem horší cesta.

Cestou zpátky jsme už naštěstí objevili lepší cestu. Kousek za vlakovou stanicí je odbočka doleva, za takovým velkým kamenem, na kterém jsou nakreslené šipky. Četli jsme ale, že právě místňáci často ty šipky smývají, aby zmátli turisty.

Cesta pokračuje čajovými plantážemi, lesem a jste nahoře! Určitě doporučujeme vyjít co nejdřív. My jsme vyrazili kolem půl devátý a už bylo dost vedro a zase jsme se pěkně zpotili :D.

Nahoře dokonce prodávali smoothies a kokosy a musím říct, že to byl jeden z těch nejlepších kokosů v mém životě (po takovém výšlapu :D)!

Na oběd jsme se vrátili do Cafe Chill na ledový čaj a tentokrát jsme si dali burgery a byly fakt výborný!

Zase jsme si říkali, že bychom se ještě mohli mrknout na Little Adam's Peak, ale už se nám nikam stoupat nechtělo. Tak jsme si jen prošli obchůdky ve městě a šli na pokoj trochu pracovat a hlavně odpočívat.

V Elle se nám moc líbilo. Asi by se dalo vše stihnout i za jeden den, ale my jsme se nechtěli nikam hnát a tak jsme si nechali prostor i na trochu odpočinku.

Byli jste na Sri Lance? A cestovali jste po okolí? Jak se vám líbila Ella?