Tak já vám jdu konečně ještě povyprávět o našem výletu do Dublinu. Většina z vás už sice viděla vlog, ale já si myslím, že je fajn to shrnout ještě i tady na blogu, ukázat vám fotky a sepsat všechny naše tipy hezky přehledně na jedno místo.

Výlet do Dublinu měl být původně překvapením pro Kubu. Koupila jsem mu to jako dárek k narozeninám s tím, že nevěděl, kam poletíme. Jenže Kuba už tak dlouho chce do Dublinu, že mě hned prokouknul a uhodl to :D. Ale snaha byla.

Přiletěli jsme ve čtvrtek večer a z letiště jeli autobusem Airlink Express přímo do centra, vlastně až skoro k našemu hotelu. To bylo jednoduchý a vzhledem k tomu, že zrovna začalo i pršet, tak jsme byli rádi, že nemusíme nijak zdlouhavě přestupovat.

Ubytovaní jsme byli v hotelu The Hendrick a musím říct, že když jsem vybírala ubytování, byla jsem celkem překvapená, jak je drahé. Koukala jsem hlavně přes Booking a Airbnb. Takže určitě doporučuju hledat i s časovým předstihem, ať máte jistotu, že najdete něco kloudného.

Hotel byl moc hezký, moderní, pokoje malé, ale příjemné a v přízemí byl i bar, který jsme párkrát večer využili. Bylo možné připlatit si i malou snídani, ale to jsme vždycky radši šli někam do kavárny.

Když přestalo pršet, vydali jsme se ještě na krátkou procházku a viděli tenhle nádherný západ slunce!

Naše kroky směřovaly do mojí nejoblíbenější restaurace na světě (kdo sleduje delší dobu, tak ví :D) Wagamama. Oba jsme si objednali Chicken katsu curry a moc si pochutnali. Fakt doufám, že jednou bude Wagamama i v Praze!

Prošli jsme i okolní uličky...

... a večer zakončili v Temple baru, jednom z nejznámějších barů v Dublinu.

Kuba zářil štěstím, protože si konečně dal čepovaný Guinness!

Druhý den jsme hledali místo na snídani a zaujala nás jedna kavárna, která servírovala pravou irskou snídani. Bohužel tam ale byly jenom asi dva stolky a oba plné, takže jsme rychle hledali náhradní variantu. Zachránila nás mapa kaváren Verči Tázlerové, podle které se orientujeme dost často, když cestujeme (a vlastně i když necestujeme).

Nejblíž nám byla kavárna Coffee Angel a měli opravdu výborné kafe a i moc dobré toasty. Jen ty chipsy bychom k tomu k snídani ani nemuseli mít :D.

Protože to vypadalo, že pátek bude jedinej hezkej den, rozhodli jsme se toho využít a vyrazit do přírody. Na procházku podél útesů na poloostrov Howth

Lístky jsme si koupili přímo na vlakovém nádraží a cesta trvala asi půl hodiny. Takže to vůbec není daleko a jestli někdy pojedete do Dublinu na víc dní, rozhodně doporučujeme Howth navštívit. Je to výlet tak na půl dne až celý den, podle toho, co všechno budete chtít projít.

Bylo sice hezky, ale dost foukalo a nebylo úplně vedro. Takže jsme byli docela zakuklený (hlavně teda já).

Příroda byla naprosto dechberoucí.

A taky když jsem si myslela, že si jdeme udělat společnou fotku, si Kuba najednou kleknul a požádal mě o ruku. O tom už jsem vám ale všechno vyprávěla v tomhle článku - Budeme se brát!

K pozdějšímu obědu jsme si pak dali Fish & Chips hned naproti nádraží a jeli zase zpátky do centra Dublinu.

Prošli jsme celým městem až nahoru k Phoenix parku, kde jsme četli, že by se měli volně pohybovat daňci. A taky že jo!

Došli jsme zpátky do hotelu a byli po celém dni tak neuvěřitelně uťapkaný, že jsme si jenom dali drink na hotelu, v nedalekém supermarketu si nakoupili spoustu mňamek a šťastně si zalezli do pokoje a povídali si o našich představách o svatbě.

V sobotu ráno jsme šli na snídani do kavárny Wuff, která byla nedaleko našeho hotelu a jak jsme zjistili, je vyhlášená pro svoje brunche. Bylo tak dobře, že jsme tam dorazili asi pět minut po otvíračce, protože jsme obsadili poslední stůl, a pak už se tvořila fronta venku.

Brunch stál za to! Já si dala irskou snídani s černým čajem s mlékem a Kuba nutelové palačinky a flat white. Mňam.

Z kavárny jsme jen přešli přes most a byli skoro u Guinness Storehousu, muzea Guinnessu, kam jsme od začátku věděli, že budeme chtít jít. Vlastně kvůli tomu jsme do Dublinu jeli. Fakt :D. Protože Kuba má Guinness rád.

Muzeum je moc hezky interaktivně udělané, rozdělené do několika pater, ve kterých se postupně dozvídáte všechno o značce. Přísady piva, způsob přípravy, informace o marketingu...

... několikrát máte možnost Guinness ochutnat...

... a dokonce můžete absolvovat školu čepování a načepovat si vlastní pintu!

Já třeba pivo tolik nemusím, ale i tak mi to přišlo zajímavé a nakonec jsme tam strávili asi tři hodiny. Takže taky můžu jenom doporučit.

Odpoledne jsme se zase procházeli po městě a užívali si, že i když mělo pršet, tak nepršelo. Podívali jsme se do areálu Trinity College, kde jsme chtěli jít i do knihovny, protože jsme si přečetli, že se tam dá jít zadarmo a stojí to za to. Když jsme tam ale přišli, zjistili jsme, že už to neplatí, že je potřeba koupit si lístek a že je tam fronta tak na hodinu. Takže jsme to vzdali a do knihovny nakonec nešli.

Nedaleko byl ještě dům Oscara Wilda a jeho známá socha, která má dvě tváře. Když koukáte z jedné strany, tak se usmívá, a když z druhé, tak se mračí.

Poslední den, v neděli, už jsme měli jen půl dne. Na snídani jsme vyrazili do kavárny Industry, která je spojená i s designovým obchodem s nábytkem, bytovými doplňky a papírnictvím, takže něco přesně pro mě!

Zaujala mě knížka How not to kill your plants :D. Tu jsem si možná měla pořídit.

A pak... jsme se zase procházeli uličkami. To nás vlastně na cestování baví nejvíc. Jen tak bloumat městem, rozhlížet se a objevovat turistická i neturistická zákoutí.

Shodou okolností jsme zase natrefili na Temple bar a Kuba si dal ještě poslední pivo před odjezdem. Překvapilo nás, že to tam v 11 ráno pěkně žilo. Hrála tam živá kapela a bylo úplně plno.

Dublin nás naprosto okouzlil. Atmosférou, architekturou, přírodou a rozhodně jsme tam nebyli naposledy. Byli jste někdy v Dublinu? Líbilo se vám tam? A co jste ještě navštívili?

5 komentářů

1. To jsou krásné fotky, musel to být krásný víkend a k zasnoubení vám moc gratuluji :)
    MyGoldenMind

OdpovědětVymazat
  2. Já byla s kamarádkou v Dublinu ve stejném termínu jako vy s Kubou - a dokonce jsme s vámi letěly zpátky.. :D :) Ale z Dublinu a celkově z Irska jsme byly moc nadšené! (Tak moc, že jsme si nechaly udělat společné tetování - a co jiného v Irsku než čtyřlístek...:D) .. Navštívily jsme ještě Galway a ten byl uuuuplně kouzelný. Pokud ještě pojedete někdy do Irska tak taky moc doporučujeme :) tam jsme se fakt zamilovaly.. :D no a v neděli jsme na základě vašich fotek jely do Howth - a bylo to úplně nejlepší! Vyšlo nám krásné počasí a tak hezky jsme se s našim výletem rozloučily. Takže moc děkujeme za krásný tip a gratulujeme k zásnubám :)

3. Would love to travel to such a beautiful place, thank you for sharing it with us.
    cheap airport parking
    compare gatwick parking

OdpovědětVymazat
  4. V Irsku jsme byli s přítelem loni a navštívili jsme v Dublinu stejná místa jako vy, mimo to jsme byli ještě v Malahide, Kilkenny a Glendalough, kde je to úplně nádherné a moc doporučuju :) A byli jsme i na Howth cliff walk, to byla sranda. Dopadlo to tak, že jsme vyšli v osm ráno a obcházeli ten poloostrov úplně celý den, protože jsme vyšli z opačného směru, došli k tomu majáku, který sis fotila, a od něho až do přístavu a zpátky jsme naštěstí jeli vlakem. Nevěděli jsme, že ten okruh je tak dlouhý, tak jsme byli docela nepřipravení, skoro bez jídla a v batohu jen pár plechovek s pivem, přítelovi se navíc v batohu rozlil Guiness a utopil v něm foťák :-D a ušli jsme skoro třicet kilometrů, ale bylo to naprosto boží! Hned bych si to dala znovu :-)))

A moc gratuluju k zásnubám!

5. Celý výlet vypadá krásně! :) na exkurzi do Guinessu bych se taky klidně vydala, heh! :D