C&A pořádá dvakrát do roka představení nové kolekce v jedné ze zemí, kde působí. Tentokrát padla volba na Varšavu. Na akci pak každá země může pozvat své zástupce - většinou módní redaktory, stylisty a blogery či obecně influencery. Protože Lucka měla už na tento den lístky na koncert oblíbeného Jeremyho Loopse, zastoupila jsem nás tentokrát jen já a vyrazila do polské metropole spolu s Lucy, Patrou, Nikčou, Andy, Saškou a Verčou.

Naše česká skupinka se sešla ve čtvrtek dopoledne na letišti. Já předtím ještě stihla nahrát další epizodu našeho podcastu, tentokrát rozhovor s naší mamkou. Celý den prostě začal tak hezky "žensky" a v tom duchu i pokračoval. S holkama jsme se nejdřív trochu zděsily, když jsme zjistily, že letíme jen malým vrtuláčkem. Teda - hlavně holky se zděsily. Nemají lítání zas tak rády a tohle letadlo jim na jistotě úplně nepřidalo. Všechno ale bylo v pohodě a za necelou hodinku a půl už jsme vystupovaly ve Varšavě. Tam jsem byla úplně poprvé a vlastně moc nevěděla, co od města čekat.

Asi nejznámější budova Varšavy - Palác kultury. Měly jsme ji v podstatě hned za rohem od hotelu, takže jsme ji viděly spoustakrát z těch nejrůznějších úhlů i v různém nasvícení.

Po příletu jsme si jen daly pozdní oběd a pak měly chvilku na přípravu na večer. V plánu byla prezentace kolekce spojená s přehlídkou a následná večeře. Dresscode většinou není nijak určený, může být formální i ležérnější a já tentokrát neměla náladu vyloženě na šatičky. Vyřešila jsem to tedy vysokými kalhoty a svetříkem, obojí je z C&A. Na akci jsme si díky dlouhodobé spolupráci, kterou s C&A máme, mohly vybrat nějaký outfit z aktuální kolekce. Já už obecně nerada mám doma oblečení jen na jednu událost a chtěla jsem si proto vybrat něco, co budu i nadále nosit. Tyhle kousky to přesně splňují!

Akce se vždycky konají v originálních prostorech, často industriálních halách, galeriích, botanických zahradách... tentokrát jsme se všichni sešli v historické pevnosti. V jednotlivých místnostech jsme si mohly prohlédnout ukázky dámské kolekce, plavek, teenage kolekce Clockhouse a dokonce i svatební kolekce, která obsahovala i krásné šaty, kostýmky a spodní prádlo.

Po chvíli už jsme se usadily do kulatého sálu, uprostřed kterého bylo postaveno kruhové molo vyzdobené rostlinami. Přehlídka mohla začít!

První část přehlídky byla kolekce Clockhouse, která patří spíš skupině teenagerů. Spousta trendů už jde trochu mimo mě a vím, že bych je neunosila - například šustákové materiály, batika kombinovaná s potisky. Co mě ale nadchlo byly kousky z džínoviny. Krásně střižené kalhoty, dobře padnoucí lacláče a sukně. Na ty se určitě do obchodu zajdu podívat.

Dámská část už je pro mě větší lahůdka. Protože se jednalo už o kolekci na jaro a léto, nechyběly šatičky, splývavé materiály, pastelové barvy, střihy zvýrazňující ženskost... tam těch favoritů bylo hned několik a některé vidíte tady na fotkách.

Následující den jsme si dovolily trošku si přispat. Holky nakonec zvládly vydržet i na drinky a ochutnávku polské vodky. Já naopak nakonec zamířila z večeře do hotelu o trochu dřív, protože mě zmohla bolest hlavy. Zkrátka oba důvody znamenaly příjemné pomalé ráno v neskutečně pohodlných hotelových peřinách. Aaaaah, jak můžou ty postele dělat takhle příjemné? Já ještě z postele dostříhala nové video a pak zamířila s holkama na snídani. I ta byla fenomenální. Pak už jsme vyrazily objevovat Varšavu.

Nejdřív jsme začaly opět u Paláce kultury, který jsme si chtěly ještě i vyfotit. Protože byla docela slušná zima, nakonec jsem nevytáhla svoje připravené košilové šaty a vrátila se k teplému svetru z předchozího večera, a koženkovým kalhotám (se silonkami pod nimi). Další kousek, který jsem si ještě na výlet vybrala a který teď nosím skoro furt, je tento kabát. Má v sobě připnutou prošívanou vestičku, která ho dělá ještě teplejším. Za mě je tohle skvělý hack, hodí se mi i kvůli Vespě na které jezdím i za těchto snižujících se teplot. Vestička se navíc dá odepnout a použít i do jiných bund a kabátů. Všechny kousky jsou opět z C&A.

Potom jsme daly na vaše rady a vyrazily na procházku přes ulici Nowy Świat do Varšavského Starého města. Většina budov musela být zrekonstruována, protože byla zničena v druhé světové válce nacisty. Možná to bylo tím, že byla vlezlá zima a nebylo v ulicích úplně živo, ale shodly jsme se na tom, že na nás Varšava nedokázala uplně dýchnout žádnou atmosférou. Zároveň jsme ale měly opravdu jen hoooodně omezený čas a tak jsme nestihly objevit přímo lokální život. Moc se nám ale líbily restaurace a kavárny, těch je tu docela požehnaně! My si dali k obědu typické pirožky v restauraci Zapiecek. Byli jste někdy ve Varšavě? Jak se vám líbila?

Po procházce už jsme nasedly do taxíku na leiště a vyrazily (opět vrtuláčkem) zpátky do Prahy. Moc děkuji C&A za pozvání a holkám za krásně prožitý dva dny!